søndag den 11. november 2012

Store træningsdag!

Jens var stadig skidt i morges, så det var kun Fie og jeg der var oppe før en hvis herre får sko på. Afsted til træning - og vi var der 3 minutter før...

Vi fik trænet sit, dæk, følge, kaste legetøj, kontakt, bytte legetøj - her fik vi besked på at stoppe med at bruge Kong wubba - der var ingen andre der kunne få kontakt med deres hund, når Fie tyggede løs piv-piiiiv-piv ;o))) Jeg hentede den lille bidepølse hun fik med i afskedsgave fra Qulingens & et lille bideskind jeg fik i fødselsdagsgave til Fie - det virkede faktisk bedre for hun blev ikke helt så ophidset... I øvrigt en fin øvelse som er start til SLIP - meget nyttig for Fie med den intensitet og dræberlyst som hun er i besiddelse af...

Så var der pause og vores lille legegruppe på 4 fik sluppet vores lidt for hurtigt i forhold til at dem med de helt små hvalpe ikke var nået væk. Alle vores strøg efter... Jeg kaldte på Fie - bestemt men venligt - og så kom hun susende fra ca 50 meters afstand og ud fra flokken. Spørg lige om jeg var stolt og alle de andre var imponerede ;o)

Da legen begyndte at koge kaldte jeg igen på Fie som kom susende - glad og tilfreds med frikvarteret og klar til at træne videre.

Vi fik så trænet bliv i bilen - Fie stod bare og kiggede... Super indkald, følge, stå (til udstilling...) og mere kontakt. En dejlig søndag formiddag var slut!

Jens blev hentet hjemme og vi kørte over til schnauzertræning. Fie fik lov at sove længe i bilen, inden jeg tog hende ud.

Hun fik gået et ligeud spor oppe på engen - der har hun ikke været før. Det blæste en del i starten af sporet, hvilket gjorde at hun sprang kyllingen over - men fint holdt sporet :o)

Oppe på pladsen, sad hun på skødet og fulgte med i, hvad alle de dygtige hunde lavede (jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre når hun bliver for stor til det...) - hun er meget interesseret i at studere bidetræning... Peter var på besøg - og ham fik hun også charmet til at lege lidt med bidepølsen.

Hun fik også et par ture med at skulle ind og løbe rundt om et skjul - der er fuld knald på tøsen - Kong wubba er ikke dårlig!

Det blev til meget sen frokost til Fie - det er svært at komme hjem når solen skinner ;o)

Og så var der dømt sofahygge foran brændeovnen!

Til aften har hun mest ligget for mine fødder - indtil natmaden blev serveret i Kong natmad. Jens var gået tidligt i seng...
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar