fredag den 16. november 2012

Fie 16 uger

16 uger - 12.0 kg... Det var ikke så lidt Fie havde taget på i forhold til sidste fredag - men hun har også fået meget mere mad, da man kunne spille harpe på hendes ribben... Højden glemte vi :(

På morgenturen fik vi hilst på en af naboerne der er en cockerspaniel han - det er Fie god til. Lige hilse pænt og så videre. Noget får hun ud af hvalpetræning og hundeleg ;o)

I dag blev så dagen, hvor Fie fik sin første dårlige oplevelse! Vi får leveret grøntsager om fredagen og det er ikke altid at hundene hører årstidsmanden. Jeg så ham og greb Fie i halsbåndet for at gentage gårsdagens succes, hvor hun hilste på en gartner og da vi var på vej ud af hoveddøren gik Janus i gang med en gø-salut. I det samme kom han gående omme fra udhuset og så stod Fie der på trappen med hele gebisset og knurrede og gøede :( Jeg prøvede at forklare at jeg gerne ville have ham til at hilse - han forstod så ikke dansk - så vi tog den på engelsk - men han havde ikke lyst til at hilse på det lille uhyre... Forståeligt nok... ØV-ØV-ØV

Hun fik fed succes med at skræmme en skrækslagen mand langt væk. Det bliver ikke sjovt næste gang der står en fremmed mand i haven - ØV-ØV-ØV!

I løbet af formiddagen fik vi trænet at hun skulle gø for at få sit legetøj. Det ville hun ikke bare og ligegyldigt, hvor spændende jeg prøvede at gøre det, ville hun bare ikke gø! Så tænkte jeg at jeg kunne bruge Janus til at vise det - så ind i soveværelset og vise ham legetøjet og pjatte lidt, så gøede han gerne og fik det prompte i munden og meget ros. Det tog et par ture - så kunne Fie også - hun skulle jo nå at gø før Janus for at få legetøjet ;o)

Til frokost skulle jeg have citron på maden og der sad Fie og tiggede... - så stak jeg hende et stykke citron - det åd hun!!! Jeg tror at de hunde er altædende...

Jeg havde arbejdet intenst, så jeg skulle lige nå morgenbadet inden vi skulle ud og eftermiddagstræne... Hvordan Fie-sikrer man? Hun kom med på badeværelset, hvilket hun syntes var mægtig interessant - især det med vandet der om ud af bruseren... Her var ellers så flot og nyrengjort og med rene måtter...



Til træning lagde jeg 2 mindre spor med 90 graders knæk. Det første gik jeg efter 15 minutter - det var knap så godt, da der var kommet lidt modvind og nogle der skød i skoven... (hvilket hun i øvrigt ikke lod sig påvirke af ;o))) Det andet gik jeg efter 30 minutter og det gik meget bedre - pluk, pluk, pluk ;o) Henrik syntes de var for lange - ros skulle man jo nødigt have!

Derudover trænede Jens lidt gø for at få bidepølsen med hende. Jeg trænede så følge og dæk - hun ved bare ikke det er træning, da hun ikke har fået en eneste kommando på endnu... ;o)

Jeg blev kørt til en veninde og Jens tog hjem og havde en dejlig filmaften med en hund på hver side i sengen ;o)
   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar