søndag den 18. november 2012

Hvalpeinstruktørprøver

Selvom det er tidligt op om søndagen nåede vi morgenmad i dag. Fie har fundet sig en ven - når vi spiser...


Da vi kom til hvalpetræning skulle der være hvalpeinstruktørprøver og der blev Fie valgt ud til den første aspirant som var en ung frisk pige. Aspiranterne skal vælge 3 øvelser og hun havde valgt: komme med legetøj, dæk og indkald - 3 øvelser, hvor der er tæt kontakt til hvalpen. Det startede ikke så godt for Fie - for første gang kom hun ikke tilbage med legetøjet... Så var der dæk - det ville hun heller ikke for der var vådt på græsset... (så lærte jeg det om Fie!) Efter et tip fra Erling prøvede jeg så på fliserne og det gik bedre - tak Erling, det er godt med erfaring! Sidste øvelse var indkald og der var en del ventetid som blev udnyttet til at vi trænede lidt følge og det var hun god til. Selve indkaldet gik smukt - det holder endnu :o)

Vi blev sørme valgt igen til den anden aspirant, som var knap så levende. Hun havde valgt: følge, stå og indkald - 3 øvelser hvor man ikke er tæt på hvalpen. Jeg fik skæld ud over at jeg ikke belønnede nok ved følge (nu mener jeg jo at Fie var en del længere...) og stå gik i hat og briller, da det ikke er noget vi har trænet før og vi bare blev sat i gang uden megen instruktion. Igen gik indkald fint.

Fie sluttede af med frikvarter, med nye kammerater. Efterfølgende snakkede jeg lidt med vores normale hvalpeinstruktør og han var enig i at man kunne stille forholdsvis høje krav til Fie, som jo er en lille skrappert ;o)

Jens nåede lige tilbage fra skovtur med Janus, til kaffe og kage som Erling og Annette gav som tak for lån af hvalpene!

Til schnauzertræning blev det kun til et spor for Fie's vedkommende. Jeg lod det ligge i 30 minutter og der var et par knæk på, da det nu var blevet dejligt vejr efter morgenens regn. Da Fie skulle gå det var der kommet let vind - så det blev ikke helt så koncentreret som forventet - til gengæld reagerede hun overhovedet ikke på råb og bidetræningslyde ;o)
 

Sen eftermiddag skulle vi en tur i vores lokale teater - hundene sov godt ;o)
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar