søndag den 28. oktober 2012

Fie's arbejdsdag...

Modsat os andre er Fie's arbejdsdag søndag ;o)

Tidligt op og ud af døren. Dansk Kennelklub har valgt at have hvalpetræning kl. 9 søndag morgen...

Vi startede med at vi skulle gå rundt uden at hilse. Derefter skulle vi gå rundt og jeg skulle hilsen på føreren og Fie på hunden. Begge dele gik supergodt - Fie sad flot foran mig og kiggede op (og fik kylling) mens de andre gik forbi og hun fik efterfølgende hilst pænt på alle.



Vi lavde indkald og det KAN Fie bare ;o) - her kan man se det kan betale sig at træne det tidligt og ofte... - det var der ikke mange der havde!

Fie havde frikvarter, hvor vi blev delt op i små hold og Fie var sammen med en dværgpinscher på samme alder, en bomuldshund på 10 uger og en dværggravhund (som var meget lille). Det gik også utroligt godt. Især Fie og pinscheren legede godt sammen og når Fie blev for voldsom kaldte jeg bare på hende og hun fik et stykke kylling - spørg lige om de andre var mere end imponerede ;o)

Vi sluttede træningen med følge (klog træner at vente med det til hvalpene er trætte) - her gik Fie lige så flot på venstre side og kiggede op på mig - min stjerne-perle!

Vi tog lige fra DKK hvalpetræningen til træning i schnauzerklubben...

Fie fik en lang lur i bilen mens vi kørte og Jens lagde et spor til hende langs de små jernbanespor - spor ved sporet... Her var nemlig fint grønt mos!


 
Dygtig pige er hun - hun har virkelig forstået hvad spor er. Hun optager straks sporet efter de små stop.

Så fik hun igen en lang lur på skødet af mig (hun luner godt...), mens de andre trænede på pladsen. Det var fantastisk solskinsvejr, så vi blev længe på pladsen. Hun vågnede nu op da der kom gang i bidetræningen og da hun kom ned vogtede hun godt på ærmet der var blevet smidt ved siden af!







Med den opførsel kunne Henrik ikke dy sig for at lege med hende med bidepølsen - og som jeg hele tiden har sagt: "det er ikke nødvendigt at træne bid med hende endnu...".



Efter en løbetur - ville hun gerne prøve igen - men vi stoppede mens legen var god ;o)




Fie sov nu godt da vi kom hjem... (så længe det varede...)
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar