tirsdag den 16. oktober 2012

Regnvejrsaftenspor...

Jeg blev lidt forsinket i dag - så Fie kom op på 5½ time alene hjemme. Hun havde nu ikke været mere kreativ end hun plejer, da jeg kom hjem ;o)

Til gengæld gik der ulvetime i den, da jeg sad og arbejdede. Det er "hyggeligt" når der kommer en lille hvalp fisende forbi med ens sko i munden - under et telefonmøde... De fleste kolleger kender mere end rigeligt til Fie's eksistens - men ikke alle! Så skoen blev listet ud af munden på hende - mens jeg talte videre...

Da vi skulle ud og lege med Pia til aften, blev det det kun til eftermiddagsleg i haven. Janus var nu ikke helt med på fodbold...




Jeg ville prøve spor om aftenen efter succesen søndag. Første spor lagde jeg - desværre var det i modvind og det påvirkede den unge dame! Men... det gik nu ikke så ringe endda!

Jens lagde et andet spor i medvind og vi aftalte at lade det ligge i 40 minutter, hvilket er den tid som Pia har hørt sporeksperten Kurt Verup tale henført om...Så begyndte det at regne - mere og mere... Efter 25 minutter opgav vi at vente længere, hvis der skulle være bare lidt fært tilbage.

Det startede godt - Fie skulle graves ud af burets dyb, da hun ikke ville ud i regnen... Hun blev båret til sporstart og så startede den lille maskine med at plukke kylling op - dup-dup-dup - stille og roligt derudad med 45 og 90 graders knæk. Det var lige til at tude over: regnen væltede ned og hun gik bare der med snuden dybt i jorden ;o)

Pia havde taget håndklædet med, så da Fie havde fået af dåsen for enden af sporet, var det op i håndklædet og tilbage i bilen. Fie kunne helt klart godt mærke at vi var behørigt imponerede ;o)

Selvfølgelig var det blevet tørvejr da vi kom hjem - så Fie kunne plukke natmaden op i haven!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar