fredag den 25. oktober 2013

Så blev det tid til ærme...

Efter en rolig dag var det endelig tid til at besøge træningspladsen i Allerød - det er længe siden, da vi ikke har været der de sidste 3 weekender :-(

Vi startede med at jeg lagde et lille spor og derefter gik vi en tur. På vejen tilbage gik jeg så sporet med Fie. Det havde ikke ligget meget over 20 minutter - men nu er man jo lidt afhængig af hvornår solen går ned... Sporet gik fint - det var en kasse med kattemad. Det eneste er at hun hiver som bare f..... - det skal jeg have tænkt over, hvordan jeg får væk uden at gejsten går ned.

Vi var ikke så mange, så vi gik hurtigt over til bidearbejde. Efter et par forsøg på sit bidestyr fandt Henrik et blødt ærme frem som Fie først syntes var lidt mærkeligt - men det gik hurtigt over...

Da det stadig var lyst tog Jens en masse små videoer, hvoraf jeg har valgt 4 ud (de er vitterlig ikke lange - hun er jo hurtig ;o)))

Første video er bare et lille stop

 

Anden video viser et flugtforsøg (eller indledende træning af det)



Tredje video viser et lille stop på klods hold

 

På den fjerde video prøver vi for første gang at træne slip. Fie har lært at slippe når Henrik bliver passiv og det udnyttede vi så jeg sagde slip lige før hun selv ville have sluppet - smart! Det er ikke så let at se på videoen, da man ikke umiddelbart kan se Fie og hun netop får ærmet igen med det samme som belønning. Det skal hun nok få lært lynhurtigt på den måde.



Desværre fik jeg fjumret lidt med snoren, da vi trænede rundt om skjulene - så det video er ikke værd at se, selvom Fie gjorde det godt. Det må vi se om vi kan fange på søndag i stedet ;o)
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar