søndag den 27. oktober 2013

Fantastisk træning inden pausen!

Dagen startede dejligt med at vi kunne sove en time længere... Fie syntes nu at vi var nogle syvsovere...

Efter morgentur og -avis brød solen frem og det var tid til at tage til træning. Det blev en fantastisk træningsdag ;o)

Fie & jeg startede med lydighed mens Jens var så sød at gå ud og lægge spor. Først var det svært at få kontakt til Fie, der syntes der var en milliard spændende dufte på pladsen samt mennesker & hunde allevegne... Jeg fik dog trængt igennem og hun gik som en drøm (syntes jeg...). Jens kom tilbage og han & Henrik stod og kiggede på. Jeg fik at vide jeg var for hurtig i vendingerne, så hun kom væk fra mit knæ - så fik vi trænet lidt på "langsomme" vendinger!

Så prøvede vi spring - første gik superflot og så løb hun udenom... Vi prøvede alt muligt, men intet hjalp. Til sidst pillede vi et par brædder af og vi kunne slutte af med en succes...

Så blev det tid til sporet der nu havde ligget 45+ minutter. Jens havde lagt det med et knæk til hver side og med kattemad. Bortset fra at hun hev, så gik hun et par fantastiske knæk - der var ikke et øje tørt! På vej tilbage lagde hun sig ned for at få et hvil - hun var blevet træt det lille pus.


Hun fik lov at hvile ud i bilen med lidt vand indtil hun skulle op og bide lidt i Henrik.

Jens stod igen klar til at tage en masse små video-sekvenser. Jeg har plukket lidt i dem (selvom her stadig er mange... - men de er meget korte, hun er jo hurtig...).

Først er der et par stykker, hvor det mest ligner almindelige stop. Bemærk hendes klapren med tænderne i den første...



Så forsøger vi at træne hurtighed rundt om skjulene.




Det her klip kunne jeg ikke dy mig for at tage med. Hun vælter rundt - stadig med ærmet i munden - hun skulle jo nødigt give slip...



Vi sluttede af med Henrik let på tå...



Alt i alt en helt fantastisk dag, hvor det hele bare kørte på skinner ;o)

Det bliver spændende at se hvordan hun vil tage et par ugers pause... Jeg har nemlig bestilt tid hos dyrlægen i morgen, hvor hun skal steriliseres!
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar