tirsdag den 5. februar 2013

Fantastiske Fie

I dag vågnede vi til snevejr - ikke meget men ;o)
Der er noget dejligt over at gå langs markerne der ligger store og hvide i måneskin. Jeg gentog successen fra i går med at belønne Fie med sin lille Kong, på morgenturen.

I dag var hundene også lidt længe alene hjemme - til gengæld får de os begge to hjem (og jeg slipper for at køre ind og hente Jens senere). Den eneste ulykke Fie havde lavet var at hugge en af Jens gamle fleecetrøjer og så hygge sig med den i sengen - dvs låsedutten på snoren var bidt af... ;o)

Til aften var vi i Ballerup og træne. Det har været dejligt vejr i dag - men derude var der stadig lidt sne rundt omkring + der var hammerglat på asfalten. Der var dog ingen der kom til skade!

Først lagde jeg et spor til Fie - pænt langt og uden guf overhovedet. En 90 graders bue og så en dåse med Frolic for enden.

Vi gik lidt lydighed mens sporet "trak" - følge og apport. Det sidste er hun faktisk ret god til med en gummiapport. Hun sætter sig, jeg kaster (mens jeg holder i hende...) og så suser hun ud og henter og kommer tilbage til mig for at lege med den. Når vi har leget lidt siger jeg "aflever" og hun slipper!

Så gik hun sporet. Næsen lidt højt (sporet havde ikke ligget så længe) men lige i sporet, stort træk og lidt fart på og vupti rundt i buen. Desværre gik hun et knæk til siden et par meter før sporslut - det andet havde også været for fantastisk...

Efter et hvil i bilen var hun ude at rondere. Først gemte Jens & Pia sig bag nogle hække og et par fremadsendelser gik flot. Til sidst lavede hun en rigtig rondering rundt oppe ved nogle huse, hvor hun til sidst fandt Jens. Det var faktisk en utrolig smuk og færdig PH-rondering. Det var vildt at se den lille tøs suse rundt og lede...
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar