søndag den 16. marts 2014

Teenagetøsen Fie...

Så fik vi en teenager i huset - sikke en uge vi har haft...

Det hele startede mandag aften med en kontrovers ved sengen. Det hævnede sig dagen efter, hvor Fie ikke vidste hvad lydighed var og sporet gik af h...... til :-(

Pia grinede "så kan du se hvordan det kan være at have en 18 måneders hund...". Jeg har ikke prøvet det så meget før - det har Pia med sine schæfere!

Onsdag taler vi ikke om og torsdag kunne tøsen ikke huske, hvordan man ronderer. Ingen halsgivning på den første figurent. Så stak hun af og løb hen og fandt en anden som hun så hoppede op ad... Den tredje markerede hun flot ved at kredse rundt om, så jeg gik hen for at hjælpe. Det hjalp nu ikke meget for jeg kunne ingen se. Til sidst kom der forsigte vuf - det var så en hun aldrig har mødt som havde gemt sig i en busk udenfor banen! Den sidste figurent var Jens (ja der var mange den dag) - Fie ville ikke ud i et af yderhjørnerne, hvor hun plejer at løbe ud - hun drejede hele tiden væk. Da jeg gik derud, kom hun susende forbi og der stod Jens - flot halsgivning - men hold da op noget HØ!

Fredag undlod vi at gå spor i mørket - ingen grund til at gentage tirsdagens indsats... Jeg forsøgte at sende hende rundt om et skjul og så få sin Kong som belønning. Det gik et par gange, så gik det også galt. Jeg aftalte med Henrik at bidet bare skulle være trygt og kendt stof - det gik så fint.

I dag blev så et ligeudspor, med 4 genstande - det gik ret godt ;o) I lydighed holdt jeg lav profil og Henrik gentog fredagens trygge og kendte stof. Det endte med at blive en god søndag på trods.

I al almindelighed har jeg nu nedsat ambitionsniveauet og vil mere træne på det jeg mener hun kan og så bare vente på at det går over... Pia siger 1-2 måneder - det er jeg ikke sikker på at jeg har tålmodighed til ;o)))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar