tirsdag den 5. november 2013

Gang i lidt træning ;o)

Fie ville gerne ud, hvilket hun kom. Da jeg havde kigget lidt og hun gik rundt og hyggede sig med at snuse, gik jeg ind igen... Så kom hun tordnende... med tungen hængende meget langt ud af halsen... - hun havde vist fået sig mindst 10 omgange i haven... Nu håber jeg maven holder - hun havde i hvert fald haft godt af at røre sig lidt!

I eftermiddags hørte jeg en mærkelig lyd og der lå Fie i en solstråle og drømte - hele skægget hoppede!!! Jeg fiskede telefonen frem og fik valgt video - så vågnede hun og det blev kun til et billede :(
   

Ud over at hun har trænet en lille smule lydighed foran kirken på vores morgenture har hun INTET lavet - det mærkes... Vi havde besluttet at tage ud med Pia til aften, hvor vi så ville nøjes med lidt lydighed. Da jeg stod og kværnede kaffe, kom hun spurtende og duttede på kaffekværnen - det var et godt signal (vi har kun filterkaffe med til træning).

Det blev en dejlig aften med Pia & hunde (vi savner nok også at træne lidt med hyggelige mennesker). Pia fik fuld support til sporlægningen (vi stod der jo bare alligevel) og hendes lille skrubbe Naja gik et fantastisk spor med knæk & bøj - og det på hendes 1 års fødselsdag!

Fie fik gået flot lydighed. Jeg er sikker på at hun syntes vi blev ved lidt længe - men vi skulle jo have lidt for pengene. Vi trænede også gruppe (med 2...) og det gik faktisk utroligt flot - Fie fik lært at sidde pænt ved min side, selvom der stod en anden (som man ikke må hilse på...).

Oveni træningen fik vi pudset glorien, da der var en der spurgte til starthjælp. Det tog sin tid men vi fik fundet batteriet på bilen og gang i den anden. Så fik vi også lært noget i dag ;o)

Dejlig dag - hvor jeg dog glæder mig til at få fuld gang i Fie igen (om ca 3 uger...)
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar