torsdag den 7. februar 2013

Fie's dyre vaner...

Efter frokost sendte Jens mig en mail på arbejde med et telefonnummer + besked om at han havde glemt iPhonen hjemme. Jeg svarede at jeg håbede Fie ikke havde fundet den...

Det havde hun!

Da vi kom hjem og jeg åbnede døren, løb hundene ud - Janus humpende! Der var glasskår i hele gangen fra en ølflaske og jeg tænkte mit. I køkkenet på Fie's pude lå Jens trøje, noget papir, stumperne af Jens eks-lækre læderbælte, glasskår fra ølflasken og så Jens iPhone... 

Janus blev tjekket, men Jens kunne ikke se noget. Der var heller ikke noget blod nogen steder og begge hunde virkede glade!

iPhonen var hel - kun snasket ind i Fie savl og den reagerede da den blev tændt - pyha... Hun havde heldigvis pillet coveret af og kun spist det...

Hele aftenen har jeg syntes hundene har sovet meget - Fie piber (garanteret ikke mere end normalt) men jeg må indrømme at jeg lige nu er total-allergisk, hver gang hun piber - tænk, hvis hun har spist nogle af de der glasskår - UHHH!

Jeg glæder mig til om nogle dage - så har jeg nok mere ro på...
  
Jens han skal vist på skrump...

onsdag den 6. februar 2013

Ny legekammerat

I løbet af dagen har jeg fået taget nogle hygge-billeder af Fie-fut!
   
Der tygges kødben!
Ikke et ord om ørestillingen...
Jeg kom vist til at sige noget om ørerne alligevel ;o)
   
Til aften var vi til hundeleg. Det var anden gang i 2. klasse - og det gik meget bedre. Fie fandt en hyggelig lille hanhund på 8 måneder og de tumlede rundt for sig selv uden at ænse alle de andre. Det er jo dejligt når det bare kører!
   

Da vi kom hjem fortsatte Fie & Janus ude i haven. Jeg må indrømme at jeg er lidt nervøs for hvordan Janus har det i morgen - de var ude i meget, meget lang tid og var totalt gennemblødte da de kom ind... Min gamle gigtsvage dreng der har hoppet rundt... :(
  

tirsdag den 5. februar 2013

Fantastiske Fie

I dag vågnede vi til snevejr - ikke meget men ;o)
Der er noget dejligt over at gå langs markerne der ligger store og hvide i måneskin. Jeg gentog successen fra i går med at belønne Fie med sin lille Kong, på morgenturen.

I dag var hundene også lidt længe alene hjemme - til gengæld får de os begge to hjem (og jeg slipper for at køre ind og hente Jens senere). Den eneste ulykke Fie havde lavet var at hugge en af Jens gamle fleecetrøjer og så hygge sig med den i sengen - dvs låsedutten på snoren var bidt af... ;o)

Til aften var vi i Ballerup og træne. Det har været dejligt vejr i dag - men derude var der stadig lidt sne rundt omkring + der var hammerglat på asfalten. Der var dog ingen der kom til skade!

Først lagde jeg et spor til Fie - pænt langt og uden guf overhovedet. En 90 graders bue og så en dåse med Frolic for enden.

Vi gik lidt lydighed mens sporet "trak" - følge og apport. Det sidste er hun faktisk ret god til med en gummiapport. Hun sætter sig, jeg kaster (mens jeg holder i hende...) og så suser hun ud og henter og kommer tilbage til mig for at lege med den. Når vi har leget lidt siger jeg "aflever" og hun slipper!

Så gik hun sporet. Næsen lidt højt (sporet havde ikke ligget så længe) men lige i sporet, stort træk og lidt fart på og vupti rundt i buen. Desværre gik hun et knæk til siden et par meter før sporslut - det andet havde også været for fantastisk...

Efter et hvil i bilen var hun ude at rondere. Først gemte Jens & Pia sig bag nogle hække og et par fremadsendelser gik flot. Til sidst lavede hun en rigtig rondering rundt oppe ved nogle huse, hvor hun til sidst fandt Jens. Det var faktisk en utrolig smuk og færdig PH-rondering. Det var vildt at se den lille tøs suse rundt og lede...
  

mandag den 4. februar 2013

Længe alene hjemme...

I dag prøvede jeg noget nyt på morgenturen. I stedet for guffer fik Fie sin nye Kong som belønning når hun gik pænt, satte sig på plads og dækkede - det passede hende fint (men ikke lige min ryg!). Hun elsker trækkeleg… - jeg tror ikke der er noget der kan konkurrere! Så fik vi også trænet "aflever" rigtig mange gange!!!

Det blev ellers en lang dag alene hjemme, da jeg blev opholdt på arbejde - første dag med 7,5 time alene :( Det mest utrolige var at hun ikke havde lavet flere ulykker end hun plejer (1 sko, 1 speedmarker & lidt papir - hvilket faktisk er billigt sluppet…).

Til aften var vi en tur i svømmehallen, hvor hun helt rutinemæssigt nu lægger Kong Våd på kanten når hun kommer op - lige til at jeg kan smide den ud igen ;o)
  
Sikke Fie vokser ud af sit tøj...
  

søndag den 3. februar 2013

Super-Fie

Så blev det endelig træningsdag (jeg blev jo snydt i fredags) - en dejlig dag med sol og let frost (og så ligger der jo det der pudder-sne og pynter).

Jeg startede med at lægge et langt spor med 90 graders knæk og en stor bue. Der kom ikke så meget kylling på, da hun ikke rigtig gider at stoppe for at spise... Kun ved knækket kom der lidt mere. Efter en 20 minutters tid blev Fie sat på. Hun trækker bare helt vildt afsted og med snuden lige i jorden ;o) Det var let at se om hun gik pænt pga pudder-sneen. De få gange hun kom ud af kurs stoppede jeg (hvilket hun blev meget forstyrret af) og ventede på at hun kom ind igen. Sporet var for langt - hun virkede i hvert fald ukoncentreret til sidst og ligeglad med slutgenstanden som var en lille dåse med kylling. Jeg tog snoren af, hvorefter hun tordnede afsted i hele mit fortsatte spor............... (jeg havde gået tilbage hele vejen ude i siden for ikke at forstyrre andre!) - mere træt var hun åbenbart ikke!

Så gik vi lidt lydighed. Jeg har købt en lille Kong i snor - den er Fie meget glad for. Hun forstår så udmærket at hun får den når hun går pænt - sætter sig på plads - eller efter hun har dækket et stykke tid. Vi får så også trænet "aflevér", hvilket også går rigtig flot.

Jens var færdig med Janus spor så han blev smidt i skjul ;o) Fie løb flot ind og gøede - men blev urolig når jeg kom. Vi trænede nogle gange, hvor jeg holdt mig væk til hun var belønnet - det gik meget bedre!

Videre til Henrik og hendes flotte stop i bidepølsen. Lige ind og haps - så Henrik udbrød: "det er fantastisk" ;o))) Her var hun ikke lige så velvillig til at give slip... Så var det tid til en tur i bilen.

Da vi havde drukket kaffe og kigget på de andre hunde ville Henrik lege med Fie igen - han er glad for Fie... Hun springer lige op og hænger så i bidepølsen - og hun giver IKKE slip. Hun end ikke blinker med øjnene selvom Henrik råber op og vifter med armene!

Da alle hunde havde været igennem legede Fie med Eva & Odin - de 3 drønede bare rundt. Det var svært at se at de alle havde været flittige til træning! 
   

lørdag den 2. februar 2013

Doven lørdag...

Sådan en dag efter en fest kommer man jo ikke ligefrem tidligt op - og Fie kom jo også sent i seng så der blev sovet længe-længe!

Fie er god til at diskret at ligge op af Janus ;o)
    
Vi var ikke hurtigt ude af døren, men vi kom da ud af røret op ad dagen!

Fie er klar til at køre en tur i skoven...

Vi fik gået en dejlig tur i Tokkekøb Hegn, som lige havde fået et tyndt lag pudder-sne. Det er utroligt som det pynter når alt er hvidt!

Til ære for fotografen!

fredag den 1. februar 2013

Fie 27 uger

25 uger - 21.4 kg. Det ligner at Fie er ved at tage lidt mere på nu!

I dag har Fie været med i bad igen... Som skrevet før kommer hun susende når døren til badeværelset bliver åbnet. Når man er alene er det så smart at tage hende med i bad - så sker der ingen ulykker så længe ;o) Hun er faktisk helt god til det efterhånden - hun kan blive på den anden side af bruseforhænget...

Fie nyder det dejlige vejr i haven og hun er nu begyndt at stå og kigge lidt på mig når jeg kalder for at få hende ind... Det skal jo komme, det med ikke rigtigt at kunne høre (og så ikke et ord om øre-stillingen...).

    
Inde prøver hun charmere mig væk fra skærmen - og det lykkedes så også ind imellem ;o)


I eftermiddags har Fie været med Jens til træning, da jeg skulle til fest med mine kolleger. Da jeg kom hjem fortalte Jens at hun havde været godt til spor og lydighed (han havde ikke turdet træne andet...).

Fie var glad for at se mig igen - faktisk fik hun sig en lang hygge-kæletur på sengekanten, da vi skulle i seng. Det er ikke så tit at hun gider putte i sengen ;o)