torsdag den 18. april 2013

Gris på gaflen!


Vi vidste at vi begge var nødt til at arbejde i aften, så da vi kom hjem tog vi en tur ned til Sækken, hvor vi gik en længere skovtur.
     
Dagens cache
   
Fie er blevet lidt for glad for sin Kong. Hun vil helst gå på plads hele tiden og så vente på sin Kong – det er en meget dårlig vane. Her ses Jens prøve at trække hende væk fra min venstre side – det lykkedes – men ikke frivilligt!
   
  
Fie’s store gris hænger efterhånden pænt i laser. Hun leger tit med den – også her til aften. Hun gik faktisk og smed lidt med den og pludselig holdt hun op, uden at vi egentlig tænkte nærmere over det.

Lidt senere gik jeg forbi komfuret... Der lå grisen klar til en tur i ovnen ;o)
    
  

onsdag den 17. april 2013

Kompostbunken...


Vi tog tidligt hjem i dag og gik en tur i Hareskoven inden Jens skulle være chauffør for sin gamle far.

Da Jens var kørt undrede jeg mig på et tidspunkt over, hvad Fie egentlig lavede – ude i haven... Det viste sig at hun gravede kompost... Jens har en efterhånden mangeårig stak, hvor han smider græsset fra græsslåmaskinen – den har Fie gang i...
   
Jeg er lige her...
   
Fie’s fine hul
   
Vil du være med?
   

tirsdag den 16. april 2013

Skorstensfejer

Jeg sad hjemme i dag, da vi skulle have skorstensfejer.

Jeg så ham komme og skyndte mig at lukke Fie ud i bryggerset og så hen og åbne for skorstensfejeren. Han grinede da han ikke havde nået at banke på døren endnu. Jeg fortalte jeg lige skulle have hundene væk og derfor havde holdt øje med, hvornår han kom. Han insisterede nu på at hilse ;o)

Jeg lukkede Fie ud i køkkenet - hun stoppede og gøede af den farlige mand (og han havde ikke sin høje hat på). Han satte sig ned og fik kaldt hende hen. Efter en forsigtig kæletur løb hun hen og åbnede døren til bryggerset, så Janus også kunne komme ud. Pludselig havde skorstensfejeren 2 hunde kravlende rundt. Dejlig skorstensfejer – han fik meget ros!!!

Eftermiddagen gik med en lille skovtur – og aftenen står på vinsmagning – uden hunde!
   

mandag den 15. april 2013

Endelig svømmetur


Efter 2 uger var det dejligt for begge hundene at komme en tur til hundesvømning.
    
   
   
Gad vide hvad det grønne på næsen er...
   

søndag den 14. april 2013

Havemand...


Hjemme syntes Fie åbenbart at der skulle graves have...
    
   

lørdag den 13. april 2013

Hjemme igen ;o)


Morgenen startede med feriens sidste Hønetur – den tradition skal ikke brydes. Ned og sige farvel og tak for denne gang – og på gensyn ;o)
    
   
  
Pakke ned og gøre rent. Vi nåede lige en lille hyggesnak med opsynsmanden inden vi drog hjemad.

Vi skulle have haft travlt for vi havde oprindelig teaterbilletter kl. 16 – de havde imidlertid ringet i går og fortalt at forestillingen var aflyst. Det var nu dejligt med god tid – den brugte vi til en lille omvej ned i Sønderjylland!

Fie var lykkelig da vi kom hjem igen – hun var bare så glad!

ØST VEST HJEMME BEDST
   

fredag den 12. april 2013

Spor i klitterne


Vi gik en morgentur rundt i periferien af Sønderho. Her kom vi også forbi Æ Kåver, som er en nyopsat kopi af Danmarks ældste sømærke fra 1600-tallet.
   
  
   

Hjemme igen gik den vilde jagt...
    
      
Efter postkort & mailskrivning tog vi turen ud til skovlegepladsen i Fanø Plantage for at lægge spor. Vi lod dem ikke ligge så længe, da der er meget sand i den sarte vegetation. Sporsøget gik over al forventning for begge hunde og det var så tid til det knap så seriøse – men hyggelige!
   
Mindelser om hvalpetidens kælk!
   
Der slappes efter sporet
      

   
Vi kørte ned til parkeringspladsen ved Pælebjerget for at gå en lille tur ind til vores hyggelige sø.
   
Krølle på halen...
   
Der bades ved Pælebjerget
   
En af de første gange vi var på Fanø tog vi et billede med Jens, Thilde & Sigurd ved bænken – det gav godt nok minder at tage billedet her igen!
   
   
Hjemme måtte vi have noget at styrke os på – bare tanken om at vi skal hjem allerede i morgen... Jeg kunne godt tage en uge til - og det er ikke mange gange jeg har haft det sådan før – ugen er bare gået alt for hurtigt denne gang.
   
Congo bajer eller hva’?

Mors dreng trænger til at komme hjem ;o)