Stormen har taget til - det stormede faktisk så meget at jeg beholdt Fie i snor på morgenturen... Tanken om at skulle kalde på hende... Hun tog det nu pænt, for det var heller ikke til at gå ordenligt i alligevel!
Fie var ude i haven det meste af formiddagen. Det kan godt være det stormede, men det var også dejligt vejr. Jeg håber ikke hun har gang i et større entreprenørprojekt!!!
Til aften var vi på FB. Nu er der jo ikke sket meget i hendes liv de sidste dage, så vi gav hende en hel runde med et utal af fremadsendelser + et par enkelte ronderinger til sidst. Den ene rondering gik fantastisk flot - så nu kan hun rondere ;o) Vi tog så en til, som var for svær :( Jens stod gemt inde i et hjørne bag et transportbånd - båndet var faktisk så højt at hun ikke lige kunne komme derop... Man bliver jo overmodig!
Alt i alt en fantastisk aften, hvor hun dog stadig udvikler sig godt ;o)
torsdag den 31. januar 2013
onsdag den 30. januar 2013
2. klasse
Jens tog begge hunde alene rundt på morgentur i dag - jeg havde desværre brug for at blive liggende...
Da Jens var taget afsted på job var det lidt af en kamp at få sovet lidt mere - jeg kunne bare ligge og høre Fie (som var meget frisk ovenpå en død dag i går) gå på jagt rundt i køkkenet efter noget at hærge... Pludselig puslede det meget i skoreolen i bryggerset - så kunne jeg skælde ud, lige da hun skulle til at nappe en sko... Sikke en timing!!!
Til aften var vi til hundeleg. Første gang på næste hold - 2. klasse kan man vel kalde det. Babygården må være 0. klasse og så hvalpe i 1. klasse. Allerede da vi kom kunne vi mærke på Fie at der var lidt mere uro - det stormede så også en del - og da snoren blev taget af, stak hun af før tid (hun plejer pænt at blive til hun får FRI...). Hun blev indfanget af en hjælper - det syntes hun var mærkeligt!
Selve "timen" gik nu fint, hun var forbi os mange gange for ligesom at tjekke at vi stadig var der. Der var en hund med mundkurv på og en del brummen i hjørnerne - men hun forstod at finde lidt legekammerater og lege med. Vi mødte Nis med Esther - han fortalte at Camson havde fået fred. Nu løber han og leger med Karla i hundehimlen + alle de andre dejlige hunde vi har mødt på vores vej!
Da Jens var taget afsted på job var det lidt af en kamp at få sovet lidt mere - jeg kunne bare ligge og høre Fie (som var meget frisk ovenpå en død dag i går) gå på jagt rundt i køkkenet efter noget at hærge... Pludselig puslede det meget i skoreolen i bryggerset - så kunne jeg skælde ud, lige da hun skulle til at nappe en sko... Sikke en timing!!!
![]() |
| Fie keder sig med sit gummiben! |
Til aften var vi til hundeleg. Første gang på næste hold - 2. klasse kan man vel kalde det. Babygården må være 0. klasse og så hvalpe i 1. klasse. Allerede da vi kom kunne vi mærke på Fie at der var lidt mere uro - det stormede så også en del - og da snoren blev taget af, stak hun af før tid (hun plejer pænt at blive til hun får FRI...). Hun blev indfanget af en hjælper - det syntes hun var mærkeligt!
Selve "timen" gik nu fint, hun var forbi os mange gange for ligesom at tjekke at vi stadig var der. Der var en hund med mundkurv på og en del brummen i hjørnerne - men hun forstod at finde lidt legekammerater og lege med. Vi mødte Nis med Esther - han fortalte at Camson havde fået fred. Nu løber han og leger med Karla i hundehimlen + alle de andre dejlige hunde vi har mødt på vores vej!
![]() |
| En glad Camson på FB i 2010 - han blev over 11 år! |
tirsdag den 29. januar 2013
Endnu en øv-dag :(
Vågnede i morges med ondt i halsen og snot & hoste - ØV!
Det eneste positive man kan sige om det er at så har Fie ikke haft mulighed for at ødelægge noget i dag! Det har hun endnu ikke præsteret når jeg har siddet hjemme - det har hun kun når Jens har siddet hjemme ;o)))
Jeg har så siddet og hængt over min computer hele dagen og forsøgt at samle tankerne. Det er utroligt så pænt Fie tager det - hun ligger for det meste ved siden af og så skal hun lige op og have en krammer ind imellem!
Vi gik en lille tur i eftermiddags - det nød begge hunde. Nu når frosten er gået af jorden er der masser af dufte de kan dufte til - og det gør de så...
Til aften forsøgte jeg at træne lidt apport med et gummi-kødben - det gik ikke godt! Hver gang Fie havde hentet det hoppede hun op i sofaen i stedet for at komme hen til mig :(
Nu er det vist tid til at komme tidligt i seng, så dagen i morgen kan blive lidt bedre end den i dag ;o)
Det eneste positive man kan sige om det er at så har Fie ikke haft mulighed for at ødelægge noget i dag! Det har hun endnu ikke præsteret når jeg har siddet hjemme - det har hun kun når Jens har siddet hjemme ;o)))
Jeg har så siddet og hængt over min computer hele dagen og forsøgt at samle tankerne. Det er utroligt så pænt Fie tager det - hun ligger for det meste ved siden af og så skal hun lige op og have en krammer ind imellem!
Vi gik en lille tur i eftermiddags - det nød begge hunde. Nu når frosten er gået af jorden er der masser af dufte de kan dufte til - og det gør de så...
Til aften forsøgte jeg at træne lidt apport med et gummi-kødben - det gik ikke godt! Hver gang Fie havde hentet det hoppede hun op i sofaen i stedet for at komme hen til mig :(
Nu er det vist tid til at komme tidligt i seng, så dagen i morgen kan blive lidt bedre end den i dag ;o)
mandag den 28. januar 2013
Nu uden redningsvest
Træerne vokser ikke ind himlen! Da vi kom hjem i går aftes havde Fie været en tur på bordet, hvor hun havde hugget Jens pung. Jens forhenværende lille lækre bløde skindpung - nu er den i laser... Hun havde også spist ca halvdelen af kortene - heldigvis havde hun holdt sig fra betalingskortene denne gang - held i uheld ;o)
I dag har hundene været lidt længere alene hjemme. Jeg har trukket tidspunktet for Fie's frokost gennem et stykke tid, så hun først får den 15-15.30 i stedet for omkring kl 14. Janus kom os glad i møde - med resterne af Jens pung i munden... Fie må have hugget den igen... Ligeledes har Fie så tygget Jens anden Camper-sko til - så nu har han et par slippers!
Hundene fik mad og vi fik arbejdet. Til aften kørte vi til svømmehallen og da Fie nu er blevet 6 måneder tænkte jeg at det var passende at hun skulle smide redningsvesten (hun har svømmet rigtig godt meget længe nu). Det gjorde ingen forskel - hun hopper gladeligt ud i vandet som før. Jeg var heldig at Jens tog en lille video.
Man kan ikke se det - men Fie er faktisk begyndt at lægge Kong Våd på bassinkanten - så kan jeg jo hurtigere kaste den ud i vandet igen ;o)
Så var der dømt arbejde og sofahygge foran brændeovnen (så er det godt at man kan kombinere...).
I dag har hundene været lidt længere alene hjemme. Jeg har trukket tidspunktet for Fie's frokost gennem et stykke tid, så hun først får den 15-15.30 i stedet for omkring kl 14. Janus kom os glad i møde - med resterne af Jens pung i munden... Fie må have hugget den igen... Ligeledes har Fie så tygget Jens anden Camper-sko til - så nu har han et par slippers!
Hundene fik mad og vi fik arbejdet. Til aften kørte vi til svømmehallen og da Fie nu er blevet 6 måneder tænkte jeg at det var passende at hun skulle smide redningsvesten (hun har svømmet rigtig godt meget længe nu). Det gjorde ingen forskel - hun hopper gladeligt ud i vandet som før. Jeg var heldig at Jens tog en lille video.
Man kan ikke se det - men Fie er faktisk begyndt at lægge Kong Våd på bassinkanten - så kan jeg jo hurtigere kaste den ud i vandet igen ;o)
Så var der dømt arbejde og sofahygge foran brændeovnen (så er det godt at man kan kombinere...).
søndag den 27. januar 2013
Fie 6 måneder
Tillykke til Fie og alle hendes søskende - i dag er de blevet 6 måneder ;o)
Vi skulle først over og træne i schnauzerklubben efter frokost - og hundene var ikke indstillet på at vente på lidt aktivitet... Vi tog derfor op i skoven en times tid. Det blev en dejlig tur selvom temperaturen nu er oppe på 0 grader - sneen var der stadig og den var helt jomfruelig mange steder, efter sne i går aftes!
Inden vi tog hjemmefra fik jeg trænet lidt apport med Fie i køkkenet, med den blå pind vi havde købt i går. Det gik super-godt! Hen og hente og tilbage til mig med den ;o)
Da vi endelig kom over på træningspladsen gentog jeg succesen og det virkede - ud og hente og ind med den til mig igen (ellers kan man jo ikke få den kastet ud igen). Det var vildt ;o)
Vi fik også gået lydighed med bidepølsen som belønning - det virker fantastisk godt og jeg kan beholde vanter på og slipper for snaskekylling! Der blev også trænet skud mens alle gik lydighed - der blev skudt i lange baner - Fie var ret ligeglad...
Vi holdt en lille pause og Fie havde kaffe & kage med - det er altid populært ;o)
I fredags havde vi trænet det første stop på bidepølse - jeg syntes hun skulle have lov til noget mere i dag, i anledning af halvårsdagen - det er noget hun kan lide! Jens var sød at tage nogle små videoer:
Nu håber jeg at min lille stjerne kan sove godt hele aftenen - vi skal nemlig ud og jeg orker ikke at komme hjem til et eller andet der er splittet ad...
Vi skulle først over og træne i schnauzerklubben efter frokost - og hundene var ikke indstillet på at vente på lidt aktivitet... Vi tog derfor op i skoven en times tid. Det blev en dejlig tur selvom temperaturen nu er oppe på 0 grader - sneen var der stadig og den var helt jomfruelig mange steder, efter sne i går aftes!
Inden vi tog hjemmefra fik jeg trænet lidt apport med Fie i køkkenet, med den blå pind vi havde købt i går. Det gik super-godt! Hen og hente og tilbage til mig med den ;o)
Da vi endelig kom over på træningspladsen gentog jeg succesen og det virkede - ud og hente og ind med den til mig igen (ellers kan man jo ikke få den kastet ud igen). Det var vildt ;o)
Vi fik også gået lydighed med bidepølsen som belønning - det virker fantastisk godt og jeg kan beholde vanter på og slipper for snaskekylling! Der blev også trænet skud mens alle gik lydighed - der blev skudt i lange baner - Fie var ret ligeglad...
Vi holdt en lille pause og Fie havde kaffe & kage med - det er altid populært ;o)
I fredags havde vi trænet det første stop på bidepølse - jeg syntes hun skulle have lov til noget mere i dag, i anledning af halvårsdagen - det er noget hun kan lide! Jens var sød at tage nogle små videoer:
Nu håber jeg at min lille stjerne kan sove godt hele aftenen - vi skal nemlig ud og jeg orker ikke at komme hjem til et eller andet der er splittet ad...
lørdag den 26. januar 2013
Mere legetøj til Fie...
Vi ved ikke helt hvordan vi skal få Fie fra at splitte alting ad når hun er alene hjemme... Hun har efterhånden splittet og ædt sine store mængder af legetøj og Jens har nu en teori om at det kunne være det hjælper med noget nyt ;o)
Vi tog derfor en tur til Maxi Zoo og kiggede på varerne - og vi fik da lidt nyt med hjem:
Jeg ville prøve at være pædagogisk og gav dem så et stykke hver da vi kom hjem - tænkte at Fie ville alligevel arve det hele... Fie fik hjertet! og Janus den lange blå.
Lidt senere: Janus lå med den blå i køkkenet og Fie kom til - han begyndte at tygge og pludselig havde han fået det halve tygget i små bitte stykker... (gad vide om han har været med om musen...) og da jeg kiggede ind i stuen havde hun tygget spidsen af hjertet - det er altså ikke nemt det her!!!
Til aften var vi hos Gerd & Calaf til melodi grand prix aften - en mangeårig tradition, som mest går ud på god mad & drikke - og så kører fjernsynet imens ;o)
Fie var med på besøg - jeg er ikke sikker på at hun følte sig specielt velkommen da vi kom. Calaf stod på trappen og lød alt andet end glad for at gense hende - måske fordi hun plejer at æde alle hans spiselige ting der ligger rundet omkring. Det gik nu bedre i løbet af aftenen - der var endda tilløb til lidt legeri!
Fie var også oppe og kigge med på grand prix'et - det fik Gerd lige et billede af!
Vi havde glemt natmaden til Fie - så det endte med at hun også blev fint beværtet. Som forventet gled maden lige ned - Fie er ikke kræsen...
Vi tog derfor en tur til Maxi Zoo og kiggede på varerne - og vi fik da lidt nyt med hjem:
Jeg ville prøve at være pædagogisk og gav dem så et stykke hver da vi kom hjem - tænkte at Fie ville alligevel arve det hele... Fie fik hjertet! og Janus den lange blå.
Lidt senere: Janus lå med den blå i køkkenet og Fie kom til - han begyndte at tygge og pludselig havde han fået det halve tygget i små bitte stykker... (gad vide om han har været med om musen...) og da jeg kiggede ind i stuen havde hun tygget spidsen af hjertet - det er altså ikke nemt det her!!!
Til aften var vi hos Gerd & Calaf til melodi grand prix aften - en mangeårig tradition, som mest går ud på god mad & drikke - og så kører fjernsynet imens ;o)
Fie var med på besøg - jeg er ikke sikker på at hun følte sig specielt velkommen da vi kom. Calaf stod på trappen og lød alt andet end glad for at gense hende - måske fordi hun plejer at æde alle hans spiselige ting der ligger rundet omkring. Det gik nu bedre i løbet af aftenen - der var endda tilløb til lidt legeri!
Fie var også oppe og kigge med på grand prix'et - det fik Gerd lige et billede af!
| En lidt stor skødehund efterhånden... |
Vi havde glemt natmaden til Fie - så det endte med at hun også blev fint beværtet. Som forventet gled maden lige ned - Fie er ikke kræsen...
fredag den 25. januar 2013
Fie 26 uger og første stop!
Fie 26 uger - 20.1 kg. Så er man ved at blive en voksen pige - over 20 kg ;o)
Til eftermiddag var vi i schnauzerklubben og træne - en helt fantastisk eftermiddag...
Fie fik trænet nogle super fremadsendelser med bevogtning i skjulene. Der kom en dobermann-pige forbi pladsen og hun spurgte om det var en mellem-schnauzer... Jeg fortalte så at Fie blev 6 måneder i næste uge - hun var vildt imponeret - havde aldrig set en så ung hund lave så flotte bevogtninger før ;o)
Fie var i sit es og hun fik så også lov at lege lidt bidepølse med Henrik, hvilket ellers ikke er noget vi træner på - det virker IKKE som om det er nødvendigt... Det endte faktisk med at hun lavede det smukkeste stop på bidepølsen! Første og eneste! Jeg har desværre ingen billeder - selvom vi har lys på pladsen er det alt for mørkt til det :(
Til aften var vi til koncert - og selvom hun havde været så dygtig til træning havde hun alligevel fundet posen med Jens muserester (som jeg havde samlet til at han kunne tage den med ud på arbejde og få den byttet ;o)))
Til eftermiddag var vi i schnauzerklubben og træne - en helt fantastisk eftermiddag...
Fie fik trænet nogle super fremadsendelser med bevogtning i skjulene. Der kom en dobermann-pige forbi pladsen og hun spurgte om det var en mellem-schnauzer... Jeg fortalte så at Fie blev 6 måneder i næste uge - hun var vildt imponeret - havde aldrig set en så ung hund lave så flotte bevogtninger før ;o)
Fie var i sit es og hun fik så også lov at lege lidt bidepølse med Henrik, hvilket ellers ikke er noget vi træner på - det virker IKKE som om det er nødvendigt... Det endte faktisk med at hun lavede det smukkeste stop på bidepølsen! Første og eneste! Jeg har desværre ingen billeder - selvom vi har lys på pladsen er det alt for mørkt til det :(
Til aften var vi til koncert - og selvom hun havde været så dygtig til træning havde hun alligevel fundet posen med Jens muserester (som jeg havde samlet til at han kunne tage den med ud på arbejde og få den byttet ;o)))
Abonner på:
Opslag (Atom)

